Open Monumentendag Vlaardingen Logo 2019

Plekken van Plezier

Open Monumenten Dag 2019

Welkom op de website over de Open Monumenten Dag 2019. Hier kunt u meer informatie en het programma van de Open Monumenten Dag vinden.

Open Monumentendag Logo

Komt dat zien: Open Monumentendag 2019! Met trots presenteren wij u het programma, dit jaar in kader van het thema 'Plekken van Plezier'. Het belooft een veelzijdige dag te worden, met niet alleen activiteiten in het kader van de Open Monumentendag, maar ook onder andere het middeleeuwse evenement Flardingha Viert. Het thema leent zich voor een brede interpretatie.

Wellicht roept het bij u onzedige woordspelingen op, maar plezier is een tijdloos begrip. Denkt u bij plezier aan de kermis op de Broekweg, aan Vlaggetjesdag, aan de muziektent in Het Hof of misschien wel aan een bescheiden middag met de buurkinderen in de zandbak? Wij hopen u deze dag het plezier van vervlogen tijden te kunnen laten herbeleven.

Fotowedstrijd - Na eerdere succesvolle fotowedstrijden nodigen wij u dit keer uit uw foto's in te sturen, waarop u op pakkende wijze het thema van dit jaar 'Plekken van Plezier' verbeeldt. Wij zijn benieuwd hoe het thema u inspireert om de relatie vast te leggen tussen Vlaardingen en zijn 'Plekken van plezier'. U kunt meedoen aan de fotowedstrijd door vóór 25 augustus 2019 uw foto in te sturen naar dit mailadres. Voor uitgebreide informatie over de fotowedstrijd, zoals de spelregels, kunt u terecht op deze website. De ingezonden foto's zijn op 14 september in Villa IJzermans te aanschouwen.

Fluisterboot Andante - Op Open Monumentendag maakt de Vlaardingse Fluisterboot Andante een 'verdwenen molens' tocht. Gedurende deze tocht vaart de Andante langs maar liefst dertien plaatsen waar in het verleden molens hebben gestaan. U kunt meevaren door u van tevoren in te schrijven via deze website. U kunt om 09:00 uur opstappen vanaf de kade bij Polderpoort aan de Watersportweg in Vlaardingen. De afvaart is om 09:30 uur, om circa 14:00 uur is de Andante weer terug aan de kade. Deelname aan de 'verdwenen molens' tocht kost € 15,- per persoon.

Er zijn dit jaar vier nieuwe grote doeken gemaakt met foto's uit het Stadsarchief met plekkken van plezier van vroeger: Vlaggetjesdag, de muziektent in.

Bekijk het voorprogramma Programma zaterdag 14 september 2019

Programmaboekje