Open Monumentendag Vlaardingen Logo 2022

Duurzaam duurt het langst

Open Monumenten Dag 2022

Welkom op de website over de Open Monumenten Dag 2022. Hier kunt u meer informatie en het programma van de Open Monumenten Dag vinden.

Open Monumentendag Logo

Duurzaam duurt het langst

De Open Monumentendag 2022 heeft als thema "Duurzaam duurt het langst".

Monumenten zijn in de praktijk duurzaam. Ze bestaan al lang en blijven, als het goed is, ook lang. Duurzaam in de zin van klimaatvriendelijk vraagt nog wel aandacht en zorg: geen verspilling van energie en grondstoffen en de zorg voor mens en natuur. Weten dat er monumenten zijn, de geschiedenis kennen en weten hoe het er voor staat, zijn van belang voor het heden en de toekomst van het erfgoed. De OMD is een moment voor de noodzakelijke aandacht. In het weekend van 10 en 11 september 2022 zijn er ook Open Ateliers. Erfgoed en Kunst passen bij elkaar!

Programma

Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de Open Monumentendag 2022. Om alvast een indicatie te geven wat er verwacht kan worden, is op de pagina schets programma alvast een klein overzichtje van de activiteiten te zien.

De wedsites stichtingerfgoedvlaardingen.nl en openmonumentendag.nl/vlaardingen zullen in augustus gevuld zijn met informatie. En aan elk open monument hangt een poster of vlag van de nieuwe landelijke sponsor Vriendenloterij.

Bekijk het persbericht
Download persbericht

Fotowedstrijd
Meer over de fotowedstrijd
fotowedstrijd'/>
				<p class=Voor Open Monumentendag 2022 wordt een fotowedstrijd gehouden.